Reklamace zboží
Dříve než začnete s reklamací, doporučujeme Vám nás kontaktovat a popsat problém, který se zbožím máte. Poskytneme Vám úplné a odborné informace a sdělíme Vám, zda se opravdu jedná o vadu a zda ji třeba není možné odstranit svépomocí. Pokud se bude skutečně jednat o vadu, doporučíme Vám zahájit reklamační řízení.
Kdy nelze reklamaci uplatnit
Neodpovídáme za vady v těchto případech:
- pokud byla vada na věci již v době převzetí a byla na ní sjednána sleva,
- pokud šlo o zboží použité a vada odpovídala míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při Vašem převzetí,
- pokud vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo pokud to vyplývalo z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
- pokud byla vada způsobena Vámi a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, Vašim zásahem či mechanickým poškozením,
- pokud vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. zemětřesení, pád letadla apod.).
Lhůta pro uplatnění reklamace
Právo z vadného plnění můžete uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačíme v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu.
V případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění! Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí prvního zboží.
Lhůta a průběh vyřízení reklamace
O reklamaci rozhodneme ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba, kdy vadu musí posoudit odborník. Pro popis vady, identifikaci zboží a preferovaný způsob vyřízení reklamace použijte náš reklamační list (odt, docx, pdf), ke kterému přiložte kopii faktury (daňového dokladu) nebo řádně vyplněný a potvrzený záruční list.
Jakmile reklamaci převezmeme, vydáme Vám písemné potvrzení, ve kterém uvedeme datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, Váš preferovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým Vás budeme informovat o vyřízení reklamce.
V případě, že jste spotřebitel, reklamace bude vyřízena v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.
V případě, že nejste spotřebitel, budeme se snažit vyřídit reklamaci v co nejkratší době.
Způsoby doručení reklamovaného zboží
Reklamované zboží můžete osobně předat na adrese FLOMAT s.r.o., Zlepšovatelů 857/15, 700 30 Ostrava - Hrabůvka v pracovní dny od 8:00 do 16:00 nebo ho můžete zaslat na adresu FLOMAT s.r.o., Zlepšovatelů 857/15, 700 30 Ostrava - Hrabůvka. Pro popis vady, identifikaci zboží a preferovaný způsob vyřízení reklamace použijte náš reklamační list (odt, docx, pdf), ke kterému přiložte kopii faktury (daňového dokladu) nebo řádně vyplněný a potvrzený záruční list.
Náklady na dopravu
Náklady spojené s dopravou zboží k nám a zpět, Vám budou uhrazeny při splnění všech těchto podmínek:
- reklamace bude oprávněná,
- podáte žádost o proplacení nezbytných nákladů spojených s dopravou reklamovaného zboží a písemně doložíte výši nákladů (účtenka za poštovné, přepravní list apod.).
Pozor, lze proplatit pouze náklady v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží (např. náklady za poštovné nikoliv za taxi službu).
Lhůta na převzetí reklamovaného zboží
Reklamované zboží je potřeba převzít do 30 dnů od vyřízení reklamace. Jestliže zboží v této lhůtě nepřevezmete, jsme oprávněni účtovat přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na Váš účet. Na tento postup Vás však předem upozorníme a případně poskytneme přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
Dárky
Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele. Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR.